• درباره ما
  • تماس با ما
1 June, 2025
سئو و بهبود رتبه گوگل، خرید بک لینک، بازاریابی محتوایی
  • صفحه اصلی
  • خدمات
  • وبلاگ
  • صفحه اصلی
  • خدمات
  • وبلاگ
خدمات شرکت سئو
آموزش سئو

خدمات شرکت سئو شامل چه مواردی می‌شود؟

adminژانویه 9, 20200 نظر15.8k

هم اکنون، 55%‌ از شرکت‌ها روی خدمات بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) به منظور افزایش مشتری اورگانیک، سرمایه گذاری می‌کنند.

اما قبل از آنکه استفاده از خدمات سئو را شروع کنید، لازم است در این مورد اطلاعاتی کسب کنید. اینکه خدمات سئو چیست و یک شرکت سئویی باید چه کارهایی برای شما انجام دهد؟

موضوعات
1) تعریف خدمات سئو
2) مثال از خدمات سئو
3) آژانس سئو چه خدمات سئوای ارائه میدهد؟
4) 7 خدمتی که شرکت سئویی باید به شما ارائه دهد
4.1) ممیزی سئو
4.2) ارزیابی رقبا
4.3) استراتژی اختصاصی
4.4) بهبودهای OFF-PAGE
4.5) سئو ON-PAGE
4.6) گزارش ماهانه
4.7) بهبود همیشگی

تعریف خدمات سئو

خدات سئو، مجموعه‌ای از اقدامات است که یک شرکت فنی در حوزه سئو به شما ارائه می‌دهد تا در راه بهینه سازی برای موتورهای جستجو، بهتر عمل کنید.

هدف از اقدامات SEO، افزایش تعداد دفعاتی است که شما در نتایج موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ، ظاهر می شوید. مقصود ما تنها جستجوهایی است که به شرکت، محصول، خدمات یا صنعت شما مرتبط است.

مثال از خدمات سئو

یک وب‌سایت مربوط به مطلب دندانپزشکی، از خدمات سئو برای بهبود رتبه‌ی خود برای جستجوهای زیر استفاده می‌کند:

  • مراحل ایمپلنت
  • بهترین برند پروتز در ایران
  • عوارض سفید کردن دندان

یک موتور جستجو مانند گوگل به بیش از 200 فاکتور برای تعیین جایگاه یک وب‌سایت در نتایج جستجو اهمیت می‌دهد. بنابراین تجربه و دانش قابل توجهی برای موفقیت یک شرکت در حوزه SEO لازم است. به همین دلیل تعداد زیادی از شرکت‌ها از خدمات سئو استفاده می‌کنند.

آژانس سئو چه خدمات سئوای ارائه میدهد؟

سال‌ها از ظهرو موتورهای جستجو مانند گوگل می‌گذرد. با افزایش فزاینده‌ی تعداد وب‌سایت‌ها و صفحات در اینترنت و بیشتر شدن اهمیت جذب مخاطب از نتایج جستجو، موتورهای جستجو به صورت دائمی در حال تغییر و به‌روزرسانی الگوریتم‌های خود هستند.

به همین دلیل است که شرکت‌های سئویی خدمات تخصصی سئو را برای کمک به موفقیت کسب و کارها در میان رقبایشان در صنعت، ارائه می‌دهند.

برای مثال خدمات بازاریابی سئو شامل موارد زیر می‌شود:

  • سئو محلی: فهماندن جغرافیای تحت پوشش کسب و کار به موتورهای جستجو
  • سئو فروشگاهی: فهماندن پارامترهای مهم فروش محصول یا خدمت به موتورهای جستجو
  • سئو ویدیو: فهماندن محتوای داخل ویدیو و پارامترهای مهم آن به موتورهای جستجو

برای بسیاری از شرکت‌ها، خدمات سنتی سئو برای موفقیت کافی است. اما اگر کسب و کار شما محلی است، صاحب فروشگاه آنلاین هستید یا کار خاص دیگری انجام می‌دهید، خدمات تخصصی تر سئو می‌تواند تاثیر استراتژی SEO شما را بیشتر کند.

7 خدمتی که شرکت سئویی باید به شما ارائه دهد

حالا که مفهوم و هدف خدمات SEO را می‌دانید، قبل از تصمیم‌گیری لازم است خدمات شرکت‌های سئویی را ارزیابی کنید. از آنجایی که آژانس‌های سئویی تفاوت‌هایی با هم دارند، شرکتی را انتخاب کنید که کاملترین بسته را ارائه می‌دهد.

هنگام مقایسه خدمات شرکت‌های سئویی روی این موارد تمرکز کنید:

ممیزی سئو

اولین کاری که یک شرکت سئو برای شما انجام می‌دهد، ممیزی کسب و کار از منظر سئو است.

هنگام ارزیابی سئو، آژانس سئو بررسی عمیقی روی استراتژی کنونی سئوی شما خواهد داشت و تمامی نقاطی که بهینه‌سازی نیاز دارند را مشخص می‌کند.

توجه داشته باشید، اگر شرکتی از ابزارهای رایگان آنلاین ارزیابی سئو برای ممیزی سئو شما استفاده کرد، این خوب نیست. هرچند این گزارش‌ها شامل ده‌ها صفحه هستند، اما گوشه‌های پنهان کسب و کار شما را آنگونه که یک تیم متخصص بررسی می‌کند، در نظر نمی‌گیرند.

بنابراین شرکتی که خدمت ارزیابی و ممیزی سئو را ارائه نمی‌دهد، بدون داشتن درک درست و آمادگی لازم نمی‌تواند پروژه سئوی خوبی برای شما انجام دهد.

همچنین نداشتن ارزیابی سئو نشان می‌دهد که قرار نیست استراتژی و برنامه‌ی سئو اختصاصی نیز برای شما پیاده سازی شود. بنابراین احتمالا برنامه‌های عمومی را برای شما پیاده خواهند کرد که بازدهی آنها تضمین شده نیست.

بهترین برنامه و استراتژی سئو، آن است که کسب و کار شما، برند شما و مخاطب شما را به صورت کامل در نظر بگیرد.

ارزیابی رقبا

بدون در نظر گرفتن اینکه کسب و کار شما چقدر گوشه بازار است یا عمومی، تحلیل رقبا باید یکی از خدمات باشد. طی این فرآیند، آژانس سئویی رقبای آنلاین و آفلاین شما را کشف می‌کنند. به این ترتیب می‌توانید استراتژی خود را تعیین کنید و از نقاط قوت خود و ضعف رقبا بیشترین بهره‌برداری را داشته باشید.

بیشتر آژانس‌های سئویی تحلیل اولیه از رقبا را در برنامه‌ی خود دارند، اما منظور ما تحلیل دائمی رقبا و نه فقط یکبار در ابتدای پروژه است. به این ترتیب به صورت مدام، فرصت‌های جدیدی برای بهینه سازی کشف خواهد شد.

برای مثال رستا سافت، در هر فصل رقبای شما را تحلیل می‌کند. به این ترتیب می‌توانید برنامه‌ای رقابتی برای موفقیت مشتریان خود ارائه دهیم.

استراتژی اختصاصی

استراتژی و برنامه‌های اختصاصی، هسته‌ی خدمات سئو است. زمانی که برنامه‌های سئو به صورت کامل با کسب و کار تطبیق پیدا کند، می‌تواند بازگشت سرمایه را به بیشترین میزان برساند. این تطبیق حداکثری خودش را در استراتژی اختصاصی نشان می‌دهد. نمی‌تواند ادعا کرد یک استراتژی غیر اختصاصی بیشترین تطبیق را با کسب و کاری دارد.

اگر قصد سرمایه گذاری روی پروژه‌ی سئو دارید، تیم شما باید مطمئن شود که شرکت مورد نظر یک استراتژی اختصاصی برای شما طراحی کرده است. زیرا اکثر شرکت‌های سئو یک مجموعه اقدامات یکسان را برای تمامی مشتریان خود بدون هیچ تغییری انجام می‌دهند.

استراتژی‌های عمومی بازگشت سرمایه به کسب و کار شما را بیشینه نمی‌کنند و قادر نیستند جایگاه کسب و کارش شما را به صفحه اول گوگل ارتقا دهند.

بنابراین برای انتخاب آژانسی که برنامه اختصاصی ارائه می‌دهد، وقت بگذارید. هنگام برگزاری جلسات با این شرکت‌ها، هوشمندانه این موضوع را بررسی کنید. لازم نیست به صورت آشکار از آنها برنامه اختصاصی بخواهید، صبر کنید تا پیشنهاد آنها را دریافت کنید.

بهبودهای OFF-PAGE

بهبودهای آف-پیج باید در خدمات سئویی ارائه شوند. بهبودهای off-page شامل بهینه سازی فاکتورهایی است که بیرون از وب‌سایت شما انجام شده و جایگاه شما در موتورهای جستجو را بهبود می دهد.

برای مثال پروفایل بک لینک (تعداد و کیفیت لینک‌های ورودی) می‌تواند جایگاه شما در نتایج جستجو را تعیین کند. پروفایل بک لینک یعنی کمیت و کیفیت وب‌سایت‌هایی که به سایت شما لینک داده‌اند. برای مثال، یک بلاگر در حوزه‌ی سلامت و زیبایی، می‌تواند به آموزشی که شما برای مراقبت از دندان کودکان منتشر کرده‌اید، لینک دهد.

بنابراین یک آژانس سئو در خدمات خود، این موارد را به عنوان اقدامات سئو آف-پیج ارائه می‌دهد:

  • با وب‌مسترها و بلاگرها ارتباط بر قرار کرده و وب‌سایت شما را در اینترنت پخش می‌کند.
  • محتوایی توسعه می‌دهد یا راهکاری برای آن ارائه می‌دهد که شانس اشتراک گذاری وب‌سایت شما را در اینترنت را بالا ببرد.
  • تعداد دفعات منشن شدن شما و اشتراک گذاری شما در شبکه‌های اجتماعی را مانیتور کرده و برای افزایش آن راه حل ارائه می‌دهد.
  • پروفایل‌های مهم شما در سطح اینترنت را بهینه سازی می‌کند. برای مثال: لینکداین، اینستاگرام، گوگل و ….

بنابراین برای انتخاب بهترین شرکت سئو خدمات ارائه شده‌ی آنها را بررسی کنید و مطمئن شوید این موارد در آن وجود داشته باشند.

سئو ON-PAGE

سئوی آن-پیج یکی از بخش‌های اصلی خدمات سئو است. به این ترتیب آژانس سئو، روی ویژکی‌های فنی و غیرفنی وب‌سایت شما تمرکز می‌کند و بهبودهایی برای موتورهای جستجو روی آن اعمال می‌کند.

برای مثال برخی خدمات سئوی آن-پیج شامل موارد زیر است:

  • تصحیح فرمت عناوین صفحات، متاتگ‌ها، ساختار HTML صفحه شامل هدینگ‌ها
  • ارزیابی معماری اطلاعاتی وب‌سایت شما، تغییر مسیرها و ساختار لینک سازی داخلی
  • ایجاد نقشه سایت
  • بهینه سازی تصاویر
  • تحقیق کلمات کلیدی و بهبود ارزش و ارتباط کلمات کلیدی
  • تحلیل قابلیت استفاده (انگلیسی: Usability)، سرعت و طراحی سایت شما

در بسیاری از موارد، بسته به وضعیت فنی و طراحی کنونی وب‌سایتشما، بهینه سازی‌های آن-پیچ بخش قابل توجهی از خدمات سئو را تشکیل می‌دهد. بنابراین اگر یک آژانس سئویی خدمات آن-پیج را ارائه نداد یا روی آن تمرکز زیادی نداشت، در واقع یک شرکت واقعی سئو نیست و شما باید دنبال شرکت دیگری باشید.

دلیل این موضوع هم سختی انجام کارهای سئو آن-پیج است. زیرا طی این فرآیند، تیم سئویی باید تسلط کافی به مسائل مختلفی از جمله طراحی، مسائل فنی و مسائل مدیریتی داشته باشد و با همکاری تیم‌های مختلف داخل شرکت شما یا خارج از آن، وصعیت سایت شما را سر و سامان دهد.

گزارش ماهانه

شفافیت در خدمات سئو موضوع بسیار حیاتی است. شما به تیمی نیاز دارید که بتوانید به آن اعتماد کنید. بابراین دریافت گزارش‌های ماهانه موضوع حیاتی است.

با استفاده از گزارش عملکرد، شما به سرعت با نتیجه استراتژی‌های سئوی خود مواجه شده و می‌توانید خود را تطبیق دهید. گزارش عملکرد، حداقل شامل این موارد است: ترافیک اورگانیک، نرخ تبدیل و وضعیت وب سایت در نتایج جستجو.

علاوه بر دریافت گزارش، شرکت سئویی باید زمانی را توسط اکانت-منیجر به شما اختصاص دهد. در صورت برگزاری جلسات منظم تیم شما می‌تواند سوالات خود را بپرسد و گزارش‌ها را با دقت بررسی کند.

به صورت خلاصه این شفافیت کمک می‌کند شما و آژانس سئو در یک خط قرار گیرید و با هم هماهنگ باشید.

بهبود همیشگی

SEO یک استراتژی همیشگی است. به همین دلیل اغلب هنگامی که درباره رابطه کاری شرکت شما و آژانس سئویی صحبت می‌کنیم از واژه مشارکت (Partnership) استفاده می‌کنیم. شما باید به صورت پیوسته با تیم سئو در ارتباط باشید.

به همین دلیل بهبود همیشگی باید یکی از خدمات سئو در یک آژانس سئویی خوب باشد.

به این ترتیب حتی بعد از اینکه کسب و کار شما در زمینه سئو به وضعیت مطلوبی رسید، آژانس سئویی به کار خود ادامه داده و به صورت مداوم فرصت‌هایی برای بهبود در اختیار شما قرار می‌دهد.

بنر بنر بنر

برای مثال اکانت-منیجر اختصاصی شما، کیوردهای اضافه‌ای برای کسب و کار شما پیدا می‌کند. در نتیجه باید محتوای جدیدی برای آن بنویسید سپس آن را در اینترنت توزیع کنید. بنابراین کل چرخه‌ی سئو تکرار می‌شود.

در نهایت توجه داشته باشید که همیشه می‌توانید استراتژی سئو خود را بهتر کنید. لذا انتخاب یک آژانس سئو خوب و مشارکت موثر با آن می‌تواند به شما در کشف فرصت‌های بیشتر کمک کند.

  • آژانس سئو
  • ارزیابی رقبا
  • ارزیابی سئو
  • استراتژی سئو
  • بک لینک
  • تحقیق کلمات کلیدی
  • سئو خارج سایت
  • سئو داخل سایت
  • سئو فروشگاهی
  • سئو محلی
  • مدیر حساب
اشتراک گذاری
اهمیت دامنه‌ی منقضی شده و معرفی وب‌سایت‌های برای خرید آن پست قبلی
وب‌سایت دندانپزشکی دکتر علی کاشی پست بعدی

مقالات مرتبط

سئو برای پزشکان
آموزش سئو

سئو برای پزشکان: چطور سایت مان را در حوزه پرشکی بالاتر بکشیم؟

user15ژانویه 24, 2020
بالاتر بودن در سئوی محلی
آموزش سئو

چطور در گوگل بیزنس بالاتر باشیم؟

user15ژانویه 15, 2020
کسب و کار من در گوگل
آموزش سئو

پروفایل کسب و کار در گوگل یا Google My Business چیست؟

user15ژانویه 13, 2020
سئوی محلی برای کسب و کارهای کوچک
آموزش سئو

سئو (SEO) محلی چیست؟

user15ژانویه 13, 2020

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه

  • انتقال تعداد و حجم بالای فایل بین سرورها
  • رفع مشکل تحریم npm
  • رفع مشکل تحریم داکر
  • فایل سیستم توزیع‌شده چیست؟ معرفی چند پروژه متن باز فایل سیستم توزیع شده
  • بسته‌بندی (Bundling) جاوا اسکریپت

آخرین دیدگاه‌ها

  • سئو برای پزشکان: چطور سایت مان را در حوزه پرشکی بالاتر بکشیم؟ - رستا سافت در اهمیت سرعت لود در سئو
  • سئو برای پزشکان: چطور سایت مان را در حوزه پرشکی بالاتر بکشیم؟ - رستا سافت در سئو (SEO) محلی چیست؟
  • سئو برای پزشکان: چطور سایت مان را در حوزه پرشکی بالاتر بکشیم؟ - رستا سافت در پروفایل کسب و کار در گوگل یا Google My Business چیست؟
  • چطور در گوگل بیزنس بالاتر باشیم؟ - رستا سافت در پروفایل کسب و کار در گوگل یا Google My Business چیست؟
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • سیاست حریم خصوصی