بگذارید درست برویم سراغ اصل مطلب. بر اساس آمار 73 درصد بیماران برای یافتن پزشک یا درمانگر مناسب خود از گوگل برای جستجو استفاده می کنند و 89 درصد مردم نیز برای پاسخ به پرسش های پزشکی خود سراغ گوگل می روند. از طرفی دیگر، آمار گوگل نشان میدهد که 55 درصد کاربران در یکی از سه نتیجه اول جستجو به پاسخ سوال خود می رسند. به این ترتیب اگر شما در بین یکی از سه نتیجه اول نباشید، همین اول کار 55 درصد از بازار هدف خود را از دست داده اید!
خیلی بد شد، حالا چه باید کرد؟ باید به فرمول سالمی از بهینه سازی برای موتورهای جستجو (SEO) برای وب سایتتان برسید.
سئوی پزشکی چیست؟
سئوی پزشکی به بهبود وضعیت سایت شما در نتایج جستجو گوگل گفته می شود که در نتیجه آن شما قادر خواهید بود زمان های بیشتری از پزشکان و متخصصان کلینیک یا بیمارستان خود پر کنید!
چرا باید در سئوی پزشکی سرمایه گذاری کنیم؟
باید با خودمان صادق باشیم. روش های قدیمی جذب کاربران به مرور اثربخشی خود را از دست داده اند (اگر چه که اثر آنها صفر نشده است). کمی قبل تر آمار عجیبی از اینکه رفتار 55 درصد مردم چگونه است ارائه شد. اگر شما در نتایج جستجو بالا نباشید چه اتفاقی می افتد؟ رقبای شما آن 55 درصد یادشده را درو خواهند کرد!
برخی از پزشکان تصور می کنند که حضور در تبلیغات همسان ادنتورک ها و تبلیغات ادروردز گوگل برای نتیجه گرفتن کافیست. البته که این دو اگر به درستی اجرا شوند روش های خوبی برای جذب مشتریان جدید به شمار می روند اما این ها روش های پایداری برای جذب مشتریان جدید نیستند و باید همواره برای جذب هزینه های مستقیمی را خارج از سیستم خود انجام دهید. یعنی به روی سازمان های بیرونی سرمایه گذاری کنید. به روایت اعداد مالی نیز، بازاریابی محتوا در بلندمدت یک سوم هزینه گوگل ادروردز را برای شما در بر خواهد داشت.
چطور در نتایج جستجوی پزشکی، بالاتر از بقیه قرار بگیریم؟
تا به امروز بیش از 200 فاکتور برای اینکه چطور در نتایج جستجو بالاتر باشیم شناسایی شده است. اگرچه که الگوریتم های گوگل مرتباً در حال تغییر هستند، اما توجه به برخی اصولی و دائمی، تاثیر مثبت در بهبود رتبه در نتایج جستجو خواهد داشت. به طور کلی:
- وب سایت شما باید سریع لود شود، امنیت خوبی داشته باشد و مشاهده آن در موبایل مناسب باشد. (مطالعه بیشتر: اهمیت سرعت سایت در سئو)
- شما برای بالا بودن در نتایج جستجو به تعداد زیادی از صفحاتی که غنی از محتواهای مفید باشند نیاز دارید.
- در انتخاب کلمات کلیدی پزشکی باید دقت و بررسی کافی انجام داده باشید.
- صفحات شما باید المان هایی چون عنوان مناسب، اسکیمای صحیح و متادسکریپشن را داشته باشند.
- تصاویر و ویدیوهای استفاده شده در صفحه باید به طور بهینه (optimized) انتخاب شده باشند.
- شما به شواهدی در بیرون از وب سایت خود نیاز دارید که بیانگر اعتبار وب سایت شما باشند. مواردی چون بک لینک، واکنش های مردم در شبکه های اجتماعی و سایر ارجاعات صورت گرفته به وب سایت شما از این جمله هستند.
- پروفایل گوگل مای بیزنس شما باید به صورت کامل پرشده باشد.
- اگر یک پزشک یا کلینیک هستید که تنها در منطقه جغرافیایی خاصی به فعالیت می پردازید توجه به سئوی محلی نیز برای شما حائز اهمیت خواهد بود.
حال اگر کنجکاو هستید که سئوی پزشکی دقیقا به چه معناست، هر یک از موارد فوق را در مطلبی جداگانه برایتان تشریح کرده ایم که با کلیک بر روی هر یک از موارد فوق می توانید در مورد آن اطلاعات بیشتر کسب کنید.
دیدگاهتان را بنویسید