سئوی محلی بدون ادعا کردن و تأیید کسب و کارتان در گوگل بیزنس بی معنی است. اگر یک تمام موارد لازم برای حضور در گوگل بیزنس را رعایت کرده اید، شانس حضور خود را هم در نمایش بین کسب و کارها افزایش داده اید و هم در نتایج جستجوی عمومی گوگل. اگر می خواهید در Google My Business رتبه خوبی کسب کنید، باید برخی اقدامات احتیاطی را برای به دست آوردن بهترین نتیجه رعایت کنید. همه ما می دانیم که Google My Business برای سئوی محلی محلی واقعاً مفید است و بهترین خبر این است که این سرویس بدون هزینه ارائه می شود.
رتبه بندی چیزی نیست جز اینکه وقتی فردی در جستجوی دسته بندی شغلی یا کلمات کلیدی شما است، به کسب و کار شما برسد. بنابراین، در این وبلاگ، در مورد چند ترفند صحبت خواهیم کرد که به شما کمک می کنند در فهرست Google Business بالاتر باشید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که برخی موارد را رعایت کنید!
1. اضافه کردن پست
شما احتمالاً تمام اطلاعات مرتبط را با صفحه Google My Business را اضافه کرده اید. اما یک چیز دیگر وجود دارد که باید به فکر اضافه کردن آن باشید. یک پست که به Google My Business Review شما اضافه شود. بنابراین می توانید به بخش پست های برنامه Google My Business بروید و پستی در حدود 1500 کلمه بنویسید. همچنین می توانید لینکی به هر صفحه ای که میخواهید را به همراه یک تصویر تهیه کرده و آن را منتشر کنید. بنابراین پس از انتشار، می توانید آنها را در لیست های صفحه کسب و کارتان در گوگل مشاهده کنید.
2. برچسب اضافه کنید
برچسب ها در سازماندهی مکان ها به گروه ها کمک می کنند. مکانها را می توان با استفاده از برچسب ها مستقیما از داشبورد جستجو کرد. شما می توانید در هر مکان حداکثر 10 برچسب منحصر به فرد اختصاص دهید. برچسب ها می توانند حداکثر تا 50 کاراکتر باشند.
3. توضیحات مفصلی بنویسید
برای رتبه بندی بهتر، باید توضیحی مفصلی بنویسید. این طور نیست که شما مجبور باشید مقاله ای به طول 2000 تا 3000 کلمه بنویسید. اما توضیحات شرکت خود را به گونه ای ذکر کنید که تمامی نکات مربوط به شرکت را در بر بگیرد. نتایج محلی بیشتر به سمت اینکه چقدر اطلاعات مفید و مرتبط با هر جستجو ارائه کرده اید هدایت می شوند و كسانی كه مجموعه اطلاعات دقیقی ارائه کرده باشند، ترجیح عده بیشتری از کاربران را جلب خواهند کرد. مطمئن شوید که همه جزئیات لازم را در Google My Business ذکر کرده اید. این باعث می شود مخاطب اطلاعات بیشتری در مورد کسب و کار شما داشته باشد، مثلا اینکه شما که هستید، در کجا هستید و کالاها و خدماتی که ارائه می کنید چیست.
4. از ویژگی ایجاد وب سایت استفاده کنید
ابزار سازنده وب سایت صفحه Google Business My شما را قادر می سازد تا مستقیماً در آنجا وب سایت ایجاد کنید. تنها کاری که باید انجام دهید اینست که به حساب Google My Business خود وارد شوید و گزینه وب سایت را در داشبورد خود پیدا کنید.
Google به طور خودکار وب سایتتان را ایجاد می کند و سپس از شما می خواهد قالب (theme) مورد نظر خود را انتخاب کنید. پس از انجام تمام تشریفات، می توانید وب سایتتان را انتشار عمومی کنید! معمولاً توصیه می شود که هرگز از این وب سایت استفاده نکنید. اما وب سایت ساخته شده در صفحه Google برای کسب و کار من فقط در صورتی که کاربر به دنبال اطلاعات اضافی باشند، در اختیار آنها قرار می گیرد. به هر حال از نظر ما توصیه می شود در گوگل یک وب سایت ایجاد کنید.
5. روی بک لینک های وب سایت کار کنید
بک لینک ها وقتی از بهینه سازی موتور جستجوSEO صحبت می کنیم، اهمیت زیادی پیدا می کنند. آنها به عنوان یک عنصر اساسی برای سئوی مناسب در نظر گرفته می شوند. اینطور نیست که از امروز شروع کنید و بک لینک های متعددی را بدون حساب و کتاب به سمت وب سایت خود روانه کنید، بلکه در موضوع بک لینک ها باید روی کیفیت متمرکز شوید و نه کمیت.
وقتی گوگل وب سایت را رتبه بندی می کند، در وهله اول ارتباط وب سایت با کلمات کلیدی و سپس تعداد بک لینک های با کیفیت را در نظر می گیرد. بنابراین اگر وب سایت شما دارای چنین مواردی است، قطعاً رتبه بالاتری خواهد داشت.
6. کلمات کلیدی در نام تجاری
کلمات کلیدی نقش مهمی در نتایج جستجو، فارغ از محلی یا عمومی بودن آن دارند. شاید برای گفتن این موضوع کمی دیر باشد، اما داشتن کلمات کلیدی در نام کسب و کارتان می تواند باعث بهبود رتبه در آن کلمه کلیدی شود. منطقی نیست که مطالب را فقط به خاطر مطلب بودنشان بنویسید که تولید محتوا کرده باشید! بلکه برای این کار، شما باید با کمک ابزارهایی مانند Google Keyword Tool Planner، یک بررسی مناسب در مورد کلید واژه هایتان داشته باشید. هنگامی که کلمات کلیدی را به خوبی شناسایی کردید، از آنها در نام کسب و کار خود بهره بگیرید.
7. چندین دسته بندی اضافه کنید
افزودن دسته بندی به کسب و کارتان بسیار مهم است. این به کاربران کمک می کند تا متوجه شوند که شما چه نوع کسب و کاری دارید. دسته بندی ها معمولاً کسب و کار شما را توصیف می کنند و برای مشتریان یا کاربرانتان دارای مفهوم هستند. به عنوان مثال، اگر در حوزه ی صندوق های سرمایه گذاری فعالیت می کنید، می توانید دسته بندی هایی از قبیل “صندوق های سرمایه گذاری”، “امور مالی”، “بورس” را برای دسته بندی هایتان در نظر بگیرید. انتخاب دسته بندی قطعا یکی از عواملی است که در رتبه بندی های محلی تأثیر می گذارد.
8. تصاویر با کیفیت اضافه کنید
اگر هیچ عکسی برای کسب و کارتان اضافه نکرده اید، حتماً صفحه کسب و کارتان در Google ناقص خواهد بود. از دیدگاه کاربر به مساله نگاه کنید. اگر شما یک رستوران ایتالیایی هستید، مطمئناً کاربران دوست دارند تا تصاویری از محیط، غذاها و موضوعات مرتبط با یک رستوران را مشاهده کنند. بنابراین تصاویر باکیفیتی از کسب و کارتان تهیه کنید. با افزودن تصاویر، صفحه کسب و کار من در Google مرتبط از همیشه به جستجوهای کاربران به نظر خواهد رسید.
9. نظرات کاربران (Reviews) در گوگل
نظرات کاربران در صفحه Google برای کسب و کارتان در گوگل بسیار حیاتی است. مشتریان خود را ترغیب به نوشتن نظر و رتبه بندی شرکت خود کنید، زیرا این مساله حس اعتبار را در نظر مخاطبتان افزایش خواهد داد. اگر دوره های بازاریابی دیجیتال را برگزار می کنید، می توانید از دانشجویان خود بخواهید تا نظرات و تجربیات خود را در مورد آموزشگاه و دوره ای که گذرانده اند بنویسند.
همچنین مطمئن شوید که به موقع به نظرات پاسخ می دهید. به خصوص در مورد رستوران ها، نظرات ممکن است به تعداد زیادی برسند. لذا، پاسخ دادن به آنها بسیار مهم خواهد بود.
10. شماره تلفن و ساعات کاری دقیق را اضافه کنید
فراموش نکنید که شماره تلفن محل کسب و کارتان را اضافه کنید. این کار به شما کمک می کند تا در عمل با کاربران خود که در منطقه جغرافیایی شما زندگی می کنند ارتباط بیشتری برقرار کنید. همچنین ذکر ساعات کاری نیز بسیار مهم است تا مخاطب در مورد در دسترس بودن شما مطلع باشد.
حالا که همه اجزای لازم برای بالاتر بودن در نتایج جستجوی گوگل بیزنس را می دانید، وقت انجام آنهاست. بسم الله!
دیدگاهتان را بنویسید