پروفایل کسب و کار گوگل چیست؟
Google My Business که پیش از این با نام Google Local شناخته می شد (حتی مدتی با اسم Google+ Local شناخته میشد) پروفایل کسب و کار شما در گوگل است. Google My Business (GMB) همانطور که از نام آن پیداست، توسط شما قابل ساخته شدن و اضافه شدن به گوگل است.
این اطلاعات که در پروفایل کسب و کار در گوگل وارد می شود، در مکان های مختلفی قابل استفاده خواهد بود، از جمله نتایج محلی و نتایج جستجوی نقشه گوگل. اما مشهورترین شکلی که ممکن است با آن آشنا باشید در قسمت بالا سمت راست (یا از طریق تلفن همراه) جستجوی پین شده در بالا برای کسب و کار شما قرار دارد.
این همان چیزی است که به عنوان «پنل دانش» یا knowledge panel شناخته می شود. مشخصات GMB شما می تواند مجموعه ای از اطلاعات ارسال شده توسط خود شما را در بر داشته باشد، مانند خدماتی که شما ارائه می دهید، اطلاعات تماس، توضیحات کسب و کار، دسته بندی و زمان های باز کردن و … . اما توجه به این نکته حائز اهمیت است که ویژگی هایی مانند امتیاز شما (ستاره ها) و نظرات مردم در گوگل توسط کاربران ایجاد می شود.
بخش مهمی از سئوی محلی شامل این است که مشخصات GMB شما به روز و صحیح باشد، به این ترتیب است که شانس بالاتری برای حضور در باکس محلی خواهد داشت و اعتماد بیشتری از سوی کاربران برای کلیک شدن پیدا خواهد کرد. اگرچه این ویژگی بسیار با اهمیت است اما فقط یکی از نمونه هایی است که از آن به عنوان “استناد” شناخته می شود.
استناد (Citation) چیست؟
استناد هر جایی است که اطلاعات NAPW کسب و کار شما (نام، آدرس، شماره تلفن، وب سایت) در اینترنت یافت می شود، به طور معمول در یک فهرست آنلاین یا دایرکتوری های آنلاین کسب و کارها. اینها اهمیت ویژه ای برای بهتر بودن SEO محلی دارند، زیرا اگر در مکانهایی که افراد به دنبال مشاغل مانند شما هستند، حضور نداشته باشید، به احتمال زیاد از رقبای خود جا می مانید.
دو نوع استناد وجود دارد: بدون ساختار و ساختارمند. استنادهای ساختارمند به طور معمول در لیست های مربوط به کسب و کارها ظاهر می شوند و هنگامی ساختن کسب و کارتان در این لیست ها آنها را پر می کنید. مثلا در آمریکا سایت هایی شبیه به Yelp و در ایران سایت هایی شبیه به دانرو از جمله لیست های مربوط به کسب و کارها هستند.
استنادهای بدون ساختار بیشتر نتیجه حضور شما در رسانه ها و مطبوعات هستند، یا جایی که اطلاعات شما در یک صفحه اینستاگرام، تلگرام یا شبکه های اجتماعی قابل دسترس هستند. این استنادها حائز اهمیت هستند، چرا که به کسب وکار شما نزد گوگل اعتبار می بخشند.
آیا می دانید؟ 68٪ از کاربران می گویند در صورت مواجه شدن با اطلاعات نادرست در دایرکتوری های محلی، استفاده از خدمات آن کسب و کار را بی خیال می شوند.
پینگ بک: چطور در گوگل بیزنس بالاتر باشیم؟ - رستا سافت
پینگ بک: سئو برای پزشکان: چطور سایت مان را در حوزه پرشکی بالاتر بکشیم؟ - رستا سافت