بازاریابی اینترنتی

بازاریابی اینترنتی

بازاریابی اینترنتی

بی‌تردید، امروزه اینترنت از جمله اثربخش‌ترین ابزارهای بازاریابی برای ارتقای برند (نام تجاری)، خدمات و محصولات یک سازمان یا موسسه به شمار می‌رود. تعداد زیاد کاربران اینترنتی در سطح کشور و دنیا و رشد مستمر آن، فرصت‌های بی‌شماری را پیش‌روی فعالان فرهنگی و اقتصادی قرار می‌دهد.

 

بازاریابی الکترونیکی (e-marketing) (بازاریابی آنلاین یا بازاریابی اینترنتی) به بازاریابی محصولات و خدمات در سطح اینترنت و برخی دیگر از شبکه‌ها اطلاق می‌شود که گستره‌ی بسیار وسیعی از روش‌ها، ابزارها و مسائل را در بر می‌گیرد.

 

تعداد فرصت‌هایی که شبکه اینترنت و وب‌ سایت‌ها پیش روی شما قرار می‌دهند بسیار زیادند. اما بهره‌گیری از این فرصت‌ها مستلزم شناخت مناسب، تجربه لازم و به‌روز بودن در این بازار است. سیر تغییرات در حوزه‌ی اینترنت به قدری زیاد است که همواره نیاز به تحلیل متناسب با تغییرات وجود دارد و نمی‌توان روش‌های موفقیت امروز را با روش‌های 5 سال پیش مقایسه کرد.

 

در طرح‌های بازاریابی اینترنتی که برای شما طراحی می‌کنیم، به پرسش‌های زیر پاسخ‌های عملی داده می‌شود:
•       چطور مشتری خود را بر روی شبکه اینترنت پیدا کنید؟
•      چطور ترافیک وب‌ سایت خود را بهبود ببخشید؟
•      از روش‌های برای تبلیغ در اینترنت می‌توان بهره گرفت؟
•      چطور می‌شود مشتریان را به درستی به وب‌ سایت رهنمون کرد؟
•      چطور مشتری را نگه داریم؟
•      بهترین روش‌ برای هزینه کردن با بودجه‌ای که دارید چیست؟
•      آیا مشکل از بازاریابی است یا سایر فرآیندهای شما در وب با مساله مواجه است؟
•      چقدر زمان برای بهبود وضعیت لازم است؟
•      چطور برند (نام تجاری) سازمان خود را در اینترنت ارتقا دهید؟
•      وب‌ سایت سازمان شما مولفه‌های لازم برای جلب مشتری را داراست؟

 

روش‌های بازاریابی اینترنتی

برخی از روش‌ها که می‌توان با استفاده از آن در اینترنت به بازاریابی پرداخت
•      نمایش تبلیغات: در این روش که روشی بسیار رایج است، تبلیغات یا بنرهای شما در سایت‌های دیگر نمایش داده می‌شود و کاربران این وب‌ سایت‌ها بنر شما را مشاهده خواهند کرد. انتخاب وب‌ سایت‌های هدف، روش مناسب برای تبلیغ و تحلیل و پیگیری نتایج حاصله در این روش اهمیت زیادی دارد.
•      بازاریابی موتورهای جستجو (SEM): در این روش هدف بهبود نمایش وب‌ سایت شما در نتایج جستجو است که بوسیله‌ی موتورهای جستجو همانند گوگل و یاهو بازگردانده می‌شود. برای این نیل به این هدف شما نیاز به بهینه‌ سازی برای موتورهای جستجو (SEO) یا تبلیغات پولی در موتورهای جستجو و یا پرداخت پول برای نمایش در محلی بالاتر در نتایج جستجو دارید.
•      بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی: فرآیند جلب مخاطب از شبکه‌های اجتماعی در سالیان اخیر به شدت مورد توجه بوده‌است و تجربه موفقیت مشتریان ما در این زمینه قطعاً برای شما سودمند خواهد بود.
•      بازاریابی ایمیلی: این یک روش مستقیم برای بازاریابی از طریق ارسال ایمیل به کاربران است. بازاریابی ایمیلی برای برخی از مشاغل در ایران نتایج مثبت در پی داشته‌است.
•      بازاریابی رابطه‌ای یا درصدی (Affiliate Marketing): در این روش شما تبلیغ خود را در یک سایت دیگر منتشر می‌کنید و در ازای مشتریانی که از سمت وب‌ سایت هدف به سمت شما می‌آیند درصدی از فروش یا حاشیه سود را به وی پرداخت می‌کنید.
علاوه بر روش‌های فوق، روش‌های دیگری نیز برای تبلیغات وجود دارند که برخی از آنها برای نام تجاری مضر است و باید از آنها پرهیز کرد.
آنچه در نهایت برای بازاریابی موثر در اینترنت اهمیت دارد، شناخت و انتخاب صحیح است که این موضوع بر عهده‌ی ماست. اگر برای جلب مخاطبان خود به دنبال راه‌های مناسب هستید، می‌توانید طرح‌های زیر را انتخاب کنید یا با ما تماس بگیرید.

 

تبلیغ در سایت‌ها


تبلیغ در سایت

تبلیغ در موتور جستجوی گوگل


تبلیغ در گوگل

بازاریابی ایمیلی و ارسال خبرنامه


بازاریابی ایمیلی

استراتژی جامع بازاریابی


استراتژی بازاریابی